24. juni 2022

Vellykket Farmaci Veterantræf

Pharma Alumne

Den 6. maj 2022 ved frokosttid satte 32 tidligere ansatte ved Institut for Farmaci for anden gang hinanden stævne.

gruppebillede fra veterandagen

Idéen til afholdelse af Farmaci Veterantræf blev fostret af Claus Larsen, Torben Schæfer og Jørn Møller-Sonnergaard og det første træf, som blev afholdt i oktober 2019 var en bragende succes, som i den grad kaldte på at blive gentaget.

Vagn Handlos, Birgitte Møllgaard og Lona Christrup tog, efter at COVID-19 havde lagt sig, stafetten over og planlagde træffet i 2022. Deltagerkredsen var koncentreret om folk, der var ansat på instituttet i midten af 80'erne. De ældste deltagere havde rundet 80 og de yngste 50.

Det blev til en lystig, hyggelig og opbyggelig eftermiddag med en skøn udsigt over Esrum sø på Lona og Henriks vingård. Man mindedes "de gode gamle dage" på instituttet, hvor alle på kryds og tværs af forskningsgrupperne bidrog til både det faglige og det sociale samvær. Nok kunne der være uenighed om strategierne, men man hjalp hinanden og der var stort set altid tid til en "fredagsøl".

Under frokosten blev der sunget to gamle "farmaci sange" en fra julefrokosten i 1986, samt en sang om GLP-regler for institutledere fra 1991, henholdsvis forfattede af Jørn Møller Sonnergard og Torben Schæfer. Derudover havde Jørn forfattet en ny sang til lejligheden og Kurt Fonnesbæk og Erik Bechgaard holdt taler.

De efterfølgende takke-mail, som vi har modtaget, tyder i den grad på, at dette års Farmaci Veterantræf også var en højt værdsat succes, som fortjener at blive gentaget.

Gruppebillede af deltagerne - en glad dag

Bagerste række: Vagn Handlos, Jørn Møller-Sonnergaard, Michiel Elema, Henning Gjelstrup Kristensen, Sven Frøkjær, Ole Jungersen, Torben Schæfer, Birgitte Møllgaard, Lotte Jespersen, Lona Christrup, Anne Bagger og Bo Kreilgaard

Næste række: Jannie Holm, Ruth Hansen, Lene Jungersen, Poul Kruse, Birgitte Hartmann Ebba Holme Hasen, Ilse Fjalland, Ellen Westh Sørensen og Erik Bechgaard

Næste række: Annie Hoelgaard, Hanne Herborg, Per Holm

Forreste række: Lars Hovgaard, Bente Steffansen og Helle Brøndsted

Charlotte Vermehren og Kurt Fonnesbæk mangler på billedet, de kom senere.