28. september 2021

Flemming Madsen stopper som institutleder på Institut for Farmaci

Institutlederskift

Professor Flemming Madsen har besluttet at sige sin stilling som institutleder op, således at han stopper ved udgangen af september. Pr. 1. oktober 2021 konstitueres professor Birger Brodin som institutleder.

Siden august 2010 har institutleder Flemming Madsen stået i spidsen for Institut for Farmaci (IF). Et arbejde han har været både glad for og stolt over.

Flemming udtaler:

"Jeg har været enorm glad for mit arbejde som institutleder på IF og vil gerne sige tak til alle for et fantastisk samarbejde. I lyset af de kommende udfordringer på KU – i forhold til tilpasninger på bygningsområdet, vigende basisbevillinger, regionalisering mv. – har jeg besluttet, at det er det rigtige tidspunkt at træde ned.

Der er brug for en ny institutleder, som i samarbejde med medarbejdere og den øvrige ledelse, kan udstikke retningen med fornyet energi og styre igennem de nødvendige forandringer, der ligger forude."

Dekan Ulla Wewer vil på vegne af hele SUND og dekanatet takke Flemming for det gode samarbejde gennem årene, og samtidig skal der lyde en stor anerkendelse af de imponerende resultater, som IF har opnået det sidste tiår.

"Flemming har i den periode med stor dygtighed og dedikation ledet instituttet, og i samarbejde med sine medarbejdere udviklet IF til et institut i den højeste internationale klasse inden for de farmaceutiske videnskaber", pointerer dekanen og fremhæver samtidig, at Flemmings fratrædelse ikke er ensbetydende med en forestående sammenlægning af de to farmaceutiske institutter på SUND.

Både IFLT, LSU og Gruppeleder-Forum på IF blev orienteret om beslutningen mandag den 20. september 2021

Flemming Madsen, Birger Brodin, Jess Pilegaard og Ulla Wewer har på et stormøde fredag den 24. september 2021 givet alle interesserede medarbejdere en nærmere orientering.